Перевезення фанери: важливі особливості

Асортимент будівельних матеріалів з деревини постійно розширюється. Незважаючи на це, актуальність фанери не тільки зберігається, але навіть підвищується з кожним роком. Її застосовують при оздобленні навісних конструкцій, у меблевому виробництві, для створення пакувальних скриньок та в інших цілях. Даний матеріал є універсальним, легким і недорогим. Саме тому він користується великою популярністю. Однак у нього є ряд особливостей, які потрібно обов ‘язково враховувати при транспортуванні. Вантажоперевезення листiв фанери – нескладне завдання. Але її вирішення вимагає дотримання низки правил. Їх розглядом ми зараз і займемося.

Як перевозити листи фанери: поради фахівців

Перше, і найголовніше, правило полягає в тому, що даний матеріал не любить вологу. Він швидко її вбирає, за рахунок чого втрачає свою міцність і може розшаровуватися. Тому основна рекомендація звучить так: фанеру слід перевозити в сухому вигляді, в суху погоду і, бажано, в критому причепі або фургоні.

Транспортувати листи можна двома способами:

  • Горизонтально – на піддонах.
  • Вертикально – на спеціальних стійках.


Найчастіше матеріал перевозять у горизонтальному положенні. Для цього листи укладають стопкою на піддон або ж безпосередньо на підлогу причепа, якщо він досить рівний, без виступаючих болтів. Покладену фанеру необхідно надійно закріпити за допомогою скотчу, мотузки або строп. При цьому важливо дотримати два моменти. По-перше, стопка на піддоні повинна бути зафіксована так, щоб листи не рухалися від вібрації під час руху. По-друге, необхідно запобігти переміщенню самої підставки, щоб матеріал не вдарявся кутами об борту причепа.

Допустиме перевезення фанери і в зігнутому вигляді. Це особливо актуально в тих випадках, коли її розміри більші від габаритів причепа або ж у ньому є інші будівельні матеріали. Однак після такого транспортування листи необхідно якомога швидше розкласти на рівній поверхні зворотній від вигину стороною (вирівняти). Слід пам ‘ятати, що, якщо фанера покрита лакованим або іншим оздоблювальним шаром, згинати її не можна.

Немає причепа або фургона? Можливо, його місткості явно недостатньо? Тоді актуальним стає питання “Як перевозити фанеру на даху автомобіля?”. Точно так само, як і в причепі. Тільки в даному випадку її можна укладати або безпосередньо на дах, або на спеціальний багажник з рейлінгами і поперечними дугами. Слід приділити підвищену увагу кріпленню матеріалу, щоб зустрічний вітер на великій швидкості його не зірвав.

Транспортувати фанерні листи можна не тільки лежачи, але і стоячи. По можливості, для цього використовуються спеціальні стійки, як у разі перевезення металопластикових вікон. Якщо таких немає, можна зафіксувати стопку між коробками (якщо в причепі є й інший вантаж) або закріпити біля бокового борту критого фургона.

Підводячи підсумки…

Основні рекомендації при перевезенні фанери:

  • Транспортувати матеріал слід тільки в сухому вигляді.
  • Якщо він перевозиться на даху авто або у відкритому фургоні, краще вибрати для цього сонячний день.
  • Листи з лакованим або іншим покриттям не слід згинати.
  • Якщо фанера перевозиться в зігнутому вигляді, відразу після доставки її необхідно випрямити, уклавши на рівну поверхню.
  • При будь-якому способі транспортування листи потрібно надійно закріплювати, запобігаючи їх переміщення.

Слід розуміти, що один великий, але тонкий лист є досить крихким. А міцність стопки таких підвищується. Тому перевозити листову фанеру рекомендується стопками на піддонах, підлозі причепа або ж вертикальних стійках.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Обратный звонок


Оставьте номер Вашего телефона и мы перезвоним Вам!