Порядок дій у разі пошкодження вантажу

Для транспортних підприємств вантажоперевезення – звичайна справа. Незважаючи на кваліфікацію та вимоги до водіїв та експедиторів у роботі трапляються випадки пошкодження вантажів. Що це та як від цього застрахуватися? Де починається та закінчується зона відповідальності водія, вантажовідправника та одержувача? На ці питання знають відповіді далеко не всі компанії, що здійснюють вантажоперевезення у Харкові.

Насамперед, позначимо поняття ушкодження. Пошкодження вантажу – це часткова чи повна втрата вантажем своїх первісних властивостей та якостей.

Незважаючи на обережність перевізників, експедиторська діяльність завжди пов’язана з ризиком псування виробів, що перевозяться. Але не завжди це відбувається з їхньої вини.

Причини пошкодження вантажів

Головна причина, що веде до пошкоджень, – недотримання запропонованих норм і рекомендацій при перевезенні товарів.
Також пошкодження можуть бути нанесені вже в процесі розвантаження або ще на етапі навантаження.
Можливо, що вироби різної міцності знаходяться в одній машині, тоді крихкий предмет може бути розбитий більш міцним. Тому такі товари радять перевозити лише окремо.
Іноді вантаж може бути пошкоджений через неправильно запакований і погано закріплений.
На результат вантажоперевезення може впливати температурний режим, навіть за робочих рефрижераторних установках товар може зіпсуватися.

І це лише деякі причини пошкодження вантажу під час перевезення.
Види ушкоджень
Всі механічні пошкодження можуть статися через такі дії:

  • погодні умови, шторми, бурі, природні катаклізми;
  • недотримання необхідної температури транспортування;
  • крадіжка вантажу повна чи часткова;
  • недбале виконання зобов’язань компанією, яка займається перевезеннями.

Кінцевий одержувач ніяк не може вплинути на ці ситуації, але може застрахувати вантаж, що компенсує втрати у разі псування замовлення.

Порядок дій у разі псування вантажу

Розберемося яка зі сторін і що має робити у такій ситуації.
Перевізник: за вантаж до моменту видачі одержувачу відповідальний саме перевізник. Якщо він вважає, що в псуванні немає його провини, то може письмово не погодитись із змістом актів огляду.
Одержувач: повинен докладно зафіксувати які та наскільки сильні ушкодження отримав товар. Потрібно провести фото- та відеозйомку, зазначивши це в транспортних документах.
Відправник: вантаж потрібно перевіряти на цілісність при видачі та не відкладати це на потім. Це єдина можливість, щоб надалі довести, що пошкодження трапилося саме під час транспортування. Будь-які ознаки пошкоджень слід зафіксувати за участю самого перевізника. Якщо є сумніви щодо надійної фіксації, то слід залучити незалежного експерта для оцінки, який формує звіт.

У ситуації з пошкодженнями дуже актуальне питання, чи відповідає водій за вантаж? Відповідь на нього позитивна. Підписуючи документи на перевезення вантажу, він автоматично бере на себе відповідальність за прийом, доставку та розвантаження. І має бути присутнім на всіх цих етапах.
Експедитор: повинен бути присутнім під час огляду вантажу разом із перевізником. Якщо акт складається без експедитора, то документ буде недійсним. Якщо на упаковці виявлено пошкодження ще під час прийому товару на перевезення, експедитор повинен зафіксувати цей факт у накладній.
Страховик: якщо вантаж був застрахований, то страховику доведеться оцінити вантаж можливість його відновлення. Сума компенсації прямо залежить від тих факторів, якими відбулося псування.

Що робити, якщо перевізник пошкодив вантаж?

Часто пошкодження товару відбуваються саме під час його транспортування. Відповідальність за це несе транспортна компанія. Незважаючи на таку відповідальність, зазвичай для перевезення потрібний договір. Саме в ньому прописується зона відповідальності перевізника. Тому, перш ніж віддавати товар, потрібно вивчити документ.

Коли вантаж отримає сам відправник його завдання прискіпливо оглянути товар тому що підписати ТТН без зауважень – значить позбутися будь-яких подальших розглядів. Адже по суті ви вже погодилися з тим, що упаковка ціла та неушкоджена.

Якщо забуваєте про те, хто відповідає за вантаж при перевезенні, запам’ятайте – транспортна компанія якщо в договорі не вказано іншого.
Будьте обережні і завжди перевіряйте упаковку перед відправкою, а після прибуття перевіряйте ще ретельніше. Розбирання завжди можна повернути на свою користь, якщо знати як система перевезень працює.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Обратный звонок


Оставьте номер Вашего телефона и мы перезвоним Вам!